woensdag 26 september 2012

Mijn eerste broekje...

Vandaag was het sportdag voor mijn kleinste spruit.
En zoals altijd keek ik gisteren pas of er nog wel een joggingbroekje paste en helaas pindakaas alle broekjes zijn veel te kort. Ik kan dat kind dan ook wel een legging aandoen natuurlijk maar ik hou ook wel van een uitdaging. Dus gisteren om 7 uur begon ik aan mijn eerste broekje.
Ik koos een goedzittende jeansbroek en maakte daarvan een patroon. Ik keek naar haar uitleg en een uurtje later was het klaar. Voor de lengte keek ik naar haar jeansbroek en dan kan het eigenlijk niet fout lopen hé.
Deze morgen werd ze gepast, getest en goedgekeurd!


En nu heb ik een beetje meer zelfvertrouwen om broekjes te maken dus binnenkort waag ik me aan een nieuw exemplaar.

12 opmerkingen:

  1. Knap hoor, ze was wel blij zeker met haar nieuwe joggingbroek?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gemaakt zeg! Weet je wat ook kan, een stukje boordstof om de enkels. Kun je alles volledig met de lockmachine maken en is het in no-time klaar. Zo maak ik altijd pyamabroeken en pyjamashirts :-)
    De dame nog steeds de luiers aan het verschonen? ;-)
    Liefs Manon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, ze is speelt er nog veel mee en ik ben nog aan het wassen met je zeep. Super hé en lekker ruiken ook.
      Ik hou niet zo van die broekjes met een stukje boordstof onderaan. Daarom dat ik zo moeilijk een mooie joggingbroek vindt in de winkel. Ik ga dat wel eens proberen voor een t-shirtje of sweater om zo af te werken met boordstof.

      Verwijderen
  3. Ik vind hem leuk. Het broekje, en je dochter ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. goed gelukt hé, je eerste broek, en ze had er duidelijk zin in, in die eerste sportdag ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo schoon! En dat voor een eerste keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. knap & zo'n schoon blauw!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Liesbet uit de les8 oktober 2012 om 09:32

    Het is echt tof en niet moeilijk precies! :-) Waar kocht jij het stofje?

    BeantwoordenVerwijderen