woensdag 4 april 2012

Smocken

Bij haar zag ik dit schattig rokje verschijnen. Schoon vond ik en ik had nog een stuk stof over van een kleedje dat ik aan het maken ben voor Lien in de les. Dagje vrij, de zoon op sportkamp en de dochter die ervan profiteerde dat ze het speelgoed voor zich alleen had. Da's de perfecte combinatie om eens zo'n smockrokje te proberen. Ik ging kijken bij Griet, vond de uitleg duidelijk en schoot in actie. Alles ging supergoed alleen op het einde bleek het rokje nog veel te breed voor mijn 4-jarige. *Zucht* Het zag er zo mooi uit. Toen las ik in een vorige post van Piepow dat het krimpt als je het strijkijzer erop zet. Het kromp inderdaad maar jammer genoeg niet voldoende. Ik heb er dan maar gewoon een stuk afgedaan en een extra rekkertje ingestikt en nu past het. Eigenlijk vind ik het wel mooi dat rokje en ze staat er ook mee mooi mee.

Ik ga het zeker nog eens proberen maar misschien met een enkele laag stof voor beter te fronsen? Of misschien moet ik dat elastisch garen toch wat strakker op mijn spoel winden, nu had ik dat heel losjes gedaan en misschien ook wat minder stof nemen in het vervolg? Ik heb ergens gelezen het dubbele van de breedte die je nodig hebt. Alle tips zijn welkom... Want ik zou ook nog heel graag zo'n kleedje maken.
Kortom... wordt vervolgd!
En als iets niet lukt, ga ik niet beginnen stressen maar volg ik gewoon de raad van mijn kinderen. Rustig blijven en zen zijn.

En dit cadeautje zat ook in mijn bus!
Ik zal de komende weken weten wat doen 's avonds. Mijn vingers jeuken al! Wat een mooi en vrolijk boek is het geworden. Proficiat hé dames!

1 opmerking:

  1. Fijn dat je 't ook geprobeerd hebt, én dat het gelukt is. Wel jammer dat het niet genoeg kromp, gelukkig heb je 't kunnen oplossen. Ik wil ook graag een smockkleedje maken voor Lilith, maar dat is voor na de vele andere projectjes die liggen te wachten :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Babygerief

Het liefst van al maak ik babyspulletjes, dus van zodra er een bolle buik in mijn buurt komt haal ik mijn favoriete patroontjes boven...en d...