zondag 29 april 2012

En ik bleef maar smocken...

Ik volgde haar uitleg voor de smockrok en had de eerste keer een beetje moeite, het smockte niet zo hard samen als ik had gehoopt. De 2de poging lukte beter maar ik had toch nog een extra elastiek langs de binnenzijde nodig om het rokje niet te laten afzakken.
Toen zag ik haar uitleg en ik bedacht me dat een kleedje niet zo hard moet aanspannen als een rokje. Ik haalde heerlijk zonnige polkadotjesstof in de sleepstraat en dit is het resultaat:

Heerlijk zomers hé, ik wou nog wat extra banen smocken maar mijn garen was op. Via de link van meisjesmama kwam ik ook terecht op de uitleg van Martha Stewart en ik vind die wel heel duidelijk.
Maar toch hoor ik veel tegenstrijdige dingen: de ene zegt dat ik het smockgaren losjes op de spoel moet draaien en de andere zegt dat ik het moet aantrekken. Mijn juf van de naailes hoorde het in keulen donderen toen ik sprak van dat strijken en die spray. De ene zegt dat ik de draad moet vastleggen na elke baan en dan lees ik dit in de nieuwe Ottobre.

Ik ga gewoon alles uitproberen en ik hou jullie op de hoogte maar mijn smockgaren is op en ik moet eerst een verse lading halen.

5 opmerkingen:

  1. laat da zonneke nu maar schijnen, heel frisse kleur & prachtig gesmocked, doet me aan mijn eigen kindertijd denken, toen maakte mijn grootmoeder ook zulke kleedjes, prachtig!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi en zomers! Toffe kleurtjes en goed gelukt! Net je rokje gezien en dat is ook heel mooi! Hopelijk kan ze het kleedje vlug dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt een mooi kleedje, ikzelf hou enorm van bolletjes.Laat nu maar het zonnetje komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohh, dit is een mooi exemplaartje! Ik zit te popelen om er ook aan te beginnen, maar eerst nog wat anders afwerken, of mijn hoop 'onafgewerkt' is niet meer te overzien :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Babygerief

Het liefst van al maak ik babyspulletjes, dus van zodra er een bolle buik in mijn buurt komt haal ik mijn favoriete patroontjes boven...en d...