zondag 10 mei 2015

Het kleed waarbij mijn tornmesje overuren draaide...

Er moesten twee feestkleedjes gemaakt worden want samen met de dochter doet ook mijn metekindje Kasper zijn communie. Zijn feestje is op de dag zelf, het onze enkele dagen later. Het was dus geen optie om haar communiekleed de hele dag te dragen want een wit jurkje in combinatie met een ravottende dochter en groen gras zou zorgen voor problemen en ze moet op haar feestje toch nog even mooi zijn als op de dag zelf hé. Toen ik dit kleedje zag passeren, was ik direct overtuigd. Ik klikte onmiddellijk door naar de webshop en bestelde 2 paneeltjes. Ze werden opzij gelegd en er werd gefocust op het andere feestkleed. Dat verliep zo vlot dat ik een beetje teveel zelfvertrouwen kreeg. Dat tweede kleedje had ik al zoveel in elkaar gestoken, op een avondje zat dat in elkaar hé. Niet dus... Ik nam het patroontje van SVDHZ2, nam de dochter haar maten en kwam tot de conclusie dat ik een 140 moest maken. Het bovenstukje werd in elkaar gezet en iets verlengd omdat ik het mooier vind als het rimpelrokje niet te hoog begint. En daar liep het denk ik fout. Het bovenstukje werd gepast en was te smal en ik had niet genoeg stof om een nieuw uit te knippen! Veel gezucht en gezaag later kreeg ik een idee, zo een echt AHA!-moment waarbij er precies een lichtje gaat branden. Met het patroon van het communiekleed kon ik het bovenstukje nog aanpassen, ik had nog net genoeg  om het met de prinsessennaden van dat patroontje aan te passen. OEF! Het is zo'n heerlijk stofje en ik ben zo blij met het resultaat dat alles vergeten is van zodra ik dochterlief in haar kleedje zie rondhuppelen.

 Ze had zin in een fotoshoot <3







 De onderkant werd afgewerkt met een biaislint, zo blijft het rokje heel mooi staan.

Paneelstofje van Bambiblauw.
Polkadotvoering bij Stoffen Van Leuven
Sandaaltjes van Pom d'Api
Gilet Fred & Ginger

4 opmerkingen: