zondag 5 april 2015

Nog meer testkleedjes...

Het vorige testkleedje zag er dan wel prima uit op de paspop voor de dochter was het iets te smal aan de schouders. Aangezien ze een hekel heeft aan spannende kleding die haar bewegingsvrijheid beperkt moest het patroon aangepast worden. Omdat de rok en de taille prima zaten herwerkte ik enkel het bovenstukje. Ik verbrede het en tekende er aangeknipte mouwen aan en maakte nog een testjurkje, want die echte jurk moet echt wel perfect zitten hé.
Omdat enkel het bovenstukje herwerkt moest worden en ik geen kleerkast vol dezelfde jurkjes wil, zette ik aan het bovenstuk een rokje met plooitjes (gezien in SVDHZ2).

Het bovenstukje zit nu echt perfect met genoeg bewegingsruimte en die mooie aangeknipte mouwen die ik zo graag wou. Het stofje komt van het stoffenspektakel.

Ik vond het eigenlijk wel zonde dat het vorige jurkje enkel met gemor zou gedragen worden, dus tornde ik de hele boel los en hermaakte het. Ik kon veel stof hergebruiken en had nog net genoeg stof liggen om het patroontje nog eens volledig uit te testen.

En zo heeft dochterlief 2 nieuwe jurkjes in de kast. Intussen was het hoog tijd om aan de echte communiejurk te beginnen want de fotoshoot stond gepland. Ik durfde maar niet in de stof knippen en uiteindelijk werd het nog spannend, maar de jurk was net op tijd klaar. De fotoshoot verliep super en ik ben heel erg blij met de foto's, maar die blijven uiteraard nog even geheim. Lien wou absoluut met onze hond op de foto en ik maakte van de gelegenheid gebruik om ook enkele foto's van hem alleen te maken en dat kan ik jullie wel laten zien natuurlijk!

2 opmerkingen:

Babygerief

Het liefst van al maak ik babyspulletjes, dus van zodra er een bolle buik in mijn buurt komt haal ik mijn favoriete patroontjes boven...en d...