zondag 8 februari 2015

Testjurkje 1

Net zoals bij haar is dit jaar mijn dochtertje aan de beurt, dit jaar doet ze haar eerste communie. Ik heb lang getwijfeld maar omdat dochterlief het zelf vroeg heb ik besloten haar jurkje zelf te maken. Er werd gebladerd in boekjes en veel gezocht op internet en gepind dat het een lieve lust was. Veel jurkjes passeerden de revue, tot we eigenlijk allebei tot dezelfde 2 favorieten kwamen.
Vrij gelijkaardige jurkjes, dus de zoektocht naar een patroon kon beginnen en ook dat verliep vlot. Ondertussen zit de eerste testjurk in elkaar en op de paspop zit het eigenlijk goed vind ik, maar de dochter heeft bredere schouders dan de paspop dus ik zal daar nog iets moeten aan aanpassen.
  


  



Ik vind ook de aangeknipte mouwen op het kleedje op de foto links mooi, dus misschien probeer ik dat nog.


 Ik kocht in een outlet een tulerok die ik bij het originele kleed ga bevestigen aan de voering. Bij de bovenste foto zit die onder het kleed en bij deze laatste niet. Ik twijfelde even of die tulerok niet té is maar eigenlijk mag dat best bij zo'n feestkleedje denk ik. Wat denken jullie? Met of zonder tulerok? Aangeknipte mouwen of deze houden en enkel het schouderstuk verbreden?

Nog veel om over na te denken en er zullen nog wel enkele testkleedjes de revue passeren.
Het stofje haalde ik bij Stoffen Van Leuven en is er eentje van Michael Miller.




11 opmerkingen:

  1. Mooi testkleedje. Ik zou voor deze feestelijke dag kiezen voor kleedje met kapmouw en tullerok.
    Nog veel plezier met het uitproberen van jurkjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is mooi en dat is nog maar een testjurkje :)
    Leuk dat je mijn blog hebt ontdekt EN idd we zitten in hetzelfde schuitje dit jaar.
    Veel naaiplezier

    BeantwoordenVerwijderen
  3. MET... zonder twijfel! Alvast een mooie testversie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi! Ik maak op vraag een soortgelijke jurk voor een ouder meisje en denk dat ik ook eens naar die onderrok moet kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met onderrok vind ik het leukst, een communie kleedje mag wel iets extra's hebben
    Ben benieuwd naar het eindresultaat

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeker tule! Ik ga dat met Mila ook doen volgend jaar denk ik, als ze 6-7 zijn is dat nog schattig :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waauw! Mijn dochtertje doet ook haar communie en is verliefd op net hetzelfde kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt? Zo leuk, ik vind het zelf ook heel mooi. Welke verkiest zij? De linkse of de rechtse? Ga je het ook zelf maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. PS: Ik selecteer jou voor de liebster award. Op mijn blog lees je er meer over (bobbyminouch.wordpress.com). Veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen