donderdag 18 oktober 2012

Vrolijke vogeltjes

Ik waagde mij een stapje verder in het 'Allemaal rokjes' boek van Mme en ik tekende het patroontje van het plooirokje met schuin platstuk. Het patroontje aanpassen ging makkelijk volgens haar uitleg en ook het rokje (met voering) zat snel in elkaar. Maar omdat ik bij het vorige rokje veel moeite had met de blinde rits nam ik het rokje met de rits mee naar de naailes.
De juf leerde me een andere methode aan en ik leerde het blinde-rits-voetje kennen en voila het verliep vlekkeloos.
Het stofje vond ik bij Van Leuven, zowel de dochter als ik worden er vrolijk van.



En die Clio? Die geniet nog steeds van haar nieuwe luilekkerleventje bij ons.

17 opmerkingen:

  1. Leuk rokje, ik blijf dat stofje geweldig vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk stofje inderdaad en mooi rokje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig da rokse!
    stofke ligt hier ook in mijn kast te wachten ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi!! Heel tof stofke. En zie wat een genietend snoetje van Clio :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super rokje in een super stofje.
    En die kleine kat,,geweldig !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig rokje geworden! Heerlijk stofje ook. En die Clio heeft het toch maar getroffen hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi rokje ! kun je geen tuto van die blinde rits maken :-) ik kan het nog steeds niet,ik hou het nog maar bij gewone ritsen.
    gr Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga daar werk van maken van die tutorial. Ik was er eerlijk gezegd al over aan het nadenken om een tutorial te maken voor jullie en ook voor mezelf want ik ben nogal een vergeetkous.

      Verwijderen
  8. ZO'n leuk rokje! En dat stofje, ik vind het geweldig.
    En Clio heeft het wel getroffen, zo lekker in bed tussen de lakens :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kleine correctie, op de foto ligt Clio te slapen in de zetel terwijl mijn dochtertje naar tv aan het kijken is. In bed laat ik het niet toe hoor.

      Verwijderen
  9. Mooi! Dat stofje is geweldig hé, hier ligt het te wachten om volgend voorjaar een jurkje te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schoon rokje! En die mag gewoon met haar botjes op bed? Op de witte lakens? Alles voor de foto ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super cute, zowel het rokje als het poesje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is geweldig geworden mariet! Ik wacht hier op mijn overlockgaren en blinde rits voet en dan gaan we er ook ns invliegen! :-) het lijkt met volgens de juf haar manier echt niet zo moeilijk... kreeg je de voering er dan ook makkelijk in?

    BeantwoordenVerwijderen