zondag 22 november 2015

Raglan hoodie voor een tiener

Als ik naar de stoffenwinkel ga zie ik vooral leuke stofjes liggen voor meisjes, waardoor de zoon hier veel minder aan bod komt. Als hij mij achter mijn naaimachine ziet zitten of mij met een zakje van de stoffenwinkel ziet komen zegt hij al wel eens langs zijn neus weg, ''t is weer voor zus zeker?'. En hoewel hij niet vraagt om iets voor hem te maken, toch zag ik de laatste keer een beetje teleurstelling op zijn gezichtje. Hoog tijd om daar verandering in te brengen.
Ik ging op zoek naar een stofje voor een hoodie met raglanmouwen (want daar scoor je best mee bij mijn 10-jarige). Niet makkelijk zeg, prints zijn al snel te kinderachtig of te meisjesachtig (alhoewel ik er nadat ik deze vond bij haar ook een paar leuke zag) en hij is nogal kieskeurig op dat vlak.
Ik vond uiteindelijk een grijze sweaterstof met zwarte spikkels en besloot om de raglanmouwen in het zwart te zetten. Een patroontje voor een raglantrui vond ik in de Ottobre herfst  4/2015 en ik voegde zelf een kap toe.





Toen ik hem de trui liet passen om de lengte van de mouwen te bepalen, vroeg hij heel voorzichtig of ik er duimgaten in kon zetten. Ik had haar tutorial gepind en voila:
 Waarop de dochter ook direct zo'n trui bestelde.

Patroon: Rosy Grey sweater uit Ottobre 4/2014 met zelfgetekende kap.
Stof; grijze sweaterstof met zwarte spikkels en zwarte sweaterstof van bij Stoffen Van Leuven

9 opmerkingen:

  1. Heel mooie stoere trui voor die tiener van jou. Je ziet dat hij blij is.
    Lieve groetjes,
    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedaan! En je hebt helemaal gelijk... het is zo moeilijk om voor jongens leuke stofjes te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja en patroontjes vind ik ook moeilijk. Meestal is de grootste maat 134 en die is hij al ontgroeid. Ik hoop op tienermaten van de patronen van zonen09.

      Verwijderen
  3. Een kap aan een raglantrui, dat ik daar nog niet aan dacht! Dat is sowieso scoren bij mijn tienjarige neefje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! En die duimsgaten zijn de max, cool!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi, en helemaal jongens-proof! De blijdschap is van zijn gezicht te lezen. De duimsgaten zijn een toffe extra!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die ogen, wauw! Dien gaat nogal meisjes aan de haak slaan denk ik ;-)
    Echt een super leuke trui! Hier heb ik dat probleem ook al met den oudste, hij is nog maar 8, maar heel groot dus vanboven draagt hij al maat 146 (broeken gaat 134 nog, het is echt zijn bovenlichaam en zijn armen dat lang zijn).
    Helaas zijn de echte kinderprints dan ook al uit de boze doordat ze hem ouder schatten en het dan kinderachtig lijkt, hijzelf kiest af en toe nog wel eens iets lekker kleurrijk met monstertjes ofzo gelijk ik graag zie :-)

    BeantwoordenVerwijderen