vrijdag 30 oktober 2015

Omkeerbare kaptrui + minionstof = blij petekind!

Ik heb een allerliefst petekind, amper 4 maand jonger dan dochterlief. En het werd tijd dat ook hij eens een zelfgemaakt  kledingstuk kreeg van mij. Ik zag de minionstof liggen, twijfelde en ging zonder naar huis. Het torenhoog enthousiasme toen ik het voorstelde, deed me de dag nadien al terugrijden naar stoffen Van Leuven om het stofje te gaan kopen, maar helaas... uitverkocht! Ik werd op een wachtlijst gezet en een tweetal weken later gebeld met de mededeling dat de stof binnen was.
Toen ik hem vroeg wat ik ermee moest maken was het antwoord al gegeven voor mijn vraag volledig gesteld was: een hoodie. Ik wou niet zomaar een hoodie maken want ik hou wel van een uitdaging.
Lange tijd geleden pinde ik haar tutorial van de omkeerbare kaptrui.


Ik vond het best moeilijk om een bijpassend tricotstofje te vinden. Knalgeel vond ik te fel en te zomers en dankzij een gouden tip van een goede vriendin koos ik voor dit zachtere okergeel. Nu de trui af is ben ik heel tevreden over de kleurencombinatie.
Ik maakte er ook nog een sjaaltje bij, een soort buff eigenlijk. Een eenvoudige koker met aan de binnenzijde heerlijk warme fleece. Ik had nog genoeg stof voor een tweede versie en deze werd prompt ingepikt door de dochter. Het idee voor de buff vond ik bij haar.


Het was best wel een uitdaging maar dankzij de duidelijk uitleg kwam ik er uiteindelijk wel. De perfectie werd niet bereikt, ik zie wel een paar dingen die beter kunnen maar als ik kijk naar zijn tevreden gezichtje dan ben ik er ook heel blij mee.

Ik heb nog een beetje stof over, iemand een leuk patroontje voor een muts?

5 opmerkingen:

  1. Ik ben zelf ook bezig met een omkeerbare trui. Hopelijk gaat die ook zo mooi worden als die van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi, amai, hij staat er ook geweldig goed mee!

    Bij Jongens Toch is er pas een patroontje geplaatst voor een muts, en ikzelf gebruik meestal het basispatroon van de mutsen van Fleecefun, maar ik maak die dan omkeerbaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat kan ik goed geloven dat hij content is: zalig

    BeantwoordenVerwijderen