donderdag 22 oktober 2015

Winters Maëlle jasje met kap

Het vorige manteltje was te klein, zo jammer. Eigenlijk zijn al haar kleertjes van vorig jaar te klein, je ziet ze groeien die dochter van mij. Tot grote ergernis van haar broer begint ze hem langzaam maar zeker in te halen.
Ik vond het Jackie manteltje prachtig van model maar ik maakte de grootste maat al vorig jaar dus ik moest uitkijken naar een ander patroontje. De dochter had ook wensen: een korter jasje met een kap en zakjes. 
Ik kwam terug uit bij IeneMiene maar deze keer voor de Maëlle jas. Het kraagje werd vervangen door de kap van de hoodie uit stof-voor-durf-het-zelvers.
Het ging weer supervlot dankzij de uitgebreide uitleg met foto's, wat een zalig patroontje zeg!








 Ik maakte er nog een superzachte cirkelsjaal bij!




Patroon: Maëlle jas van IeneMiene
Stoffen: allemaal van bij Stoffen Van Leuven
Houten knoopjes en magneetknoopjes van bij Veritas.

11 opmerkingen: