zondag 20 september 2015

Restjestrui

Een weekend vol plannen viel in duigen door een zieke dochter. Donderdagnacht kroop ze koortsig bij mij in bed en na het doktersbezoek was het verdict duidelijk: medicatie, rusten en vooral binnenblijven. Dus plots kwam daar veel tijd vrij en zo kon ik eindelijk nog eens achter de naaimachine kruipen.
Er werd een beetje vanalles gemaakt waaronder de restjestrui.
Lang geleden werd in de katoenen versie van dit stofje een rokje gemaakt voor Lien. Hoe meer ze het droeg hoe mooier ik het vond. Dus toen ik de tricot versie van de vrolijke vogeltjes bij Stoffen Van Leuven zag liggen had ik snel een lapje mee. Ik maakte er voor mij een heerlijk rokje mee dat deze zomer op vakantie veel gedragen werd. Er bleef een restje over en samen met een restje van de Candy jurk werd het een trui.


En toen het zondagmiddag was scheen het zonnetje en voelde mijn meid zich weer wat beter en zo konden we toch nog even van de buitenlucht proeven.

Stofjes: Stoffen Van Leuven
Patroon: Stof voor Durf-het-zelvers 2


4 opmerkingen:

Babygerief

Het liefst van al maak ik babyspulletjes, dus van zodra er een bolle buik in mijn buurt komt haal ik mijn favoriete patroontjes boven...en d...