maandag 21 juli 2014

Broer & zus pyjama

De naaimachine stond onder een laagje stof. Door een nieuwe job en de altijd-drukke-maand-juni vol schoolfeestjes en opendeurdagen stapelden de plannen en de stofjes zich op. Ik word daar humeurig van, mijn hoofd zit vol plannen voor jurkjes en rokjes en het lukte maar niet om iets te maken. Dus besloot ik om mijn ogen te sluiten voor allerhande huishoudelijke taakjes, geen tv meer te kijken en er gewoon aan te beginnen. Ik maakte een eerste jurkje (en ondertussen al een tweede en een derde) en kreeg weer de smaak te pakken. De jurkjes toon ik jullie morgen.
Maar eerst de pyjamas. Oorspronkelijk kocht ik het stukje apentricot voor een trui voor Arne maar omdat hij me bedenkelijk aankeek toen ik het hem voorstelde (niet cool genoeg voor een 9-jarige *diepe zucht*) en de dochter het direct in haar armen sloot bleef het liggen. Tot ze allebei een pyjama vroegen en zonder twijfel het stukje apentricot uit mijn stapel haalden. Ik had net niet genoeg voor 2 pyjamas maar een stukje bruine tricot loste dat probleem snel op.


Het broekjespatroon is de verkorte versie van een pyjama die ik ooit moest maken in de les. Het t-shirt patroon komt uit een Ottobre 3/2012 en het stofje komt van bij Stoffen Van Leuven.

1 opmerking:

  1. Opnieuw in gang geschoten! Fijn! Leuke pyjama's hoor! Hier ligt het ook al een paar weekjes stil maar ben van plan de naald weer snel op te nemen!

    BeantwoordenVerwijderen