zondag 27 juli 2014

Soft Cactus x3

Ik was op slag verliefd op de stofjes van Soft Cactus. Mooie printjes, heerlijke stofjes om mee te werken,...
En omdat ik niet kon kiezen liet ik de dochter zelf kiezen.

Het eerste jurkje is de Lotta dress van Compagnie M. Ik maakte al meer patroontjes van haar en dat verloopt altijd zonder problemen. Het patroontje viel direct in de smaak: de aangeknipte mouwtjes en de omslagjes aan de hals en de zakjes zijn echt heel mooi . Dit patroontje gecombineerd met Tender Tulips bracht dit resultaat:

Het zit haar als gegoten en ze is er zelf heel blij mee, vooral met die zakjes.

Toen was het tijd voor nummer 2.
Het bovenstuk van de Antoinette jurk werd nog eens gebruikt en gecombineerd met het rokdeel van de Lotta jurk. Als stofje werd de Toddler Ivy gebruikt.
De Antoinette maakte ik hier al eens en werd echt heel veel uit de kast gehaald deze winter.

Als laatste jurk had ik nog een patroontje liggen van Made, Dana bracht een prachtig patroontje uit, namelijk de First Day Dress. Dit patroontje combineerde ik met Granny's Tiles. Ook dit patroontje ging vlot in elkaar, alleen is de pasvorm van het bovenstuk niet zo geschikt voor mijn breedgeschouderde dochter.Het eerste jurkje viel dus een beetje te klein uit. Ik pas altijd het bovenstukje van zodra ik het in elkaar genaaid heb omdat ik weet dat ze brede schouders heeft en bij de andere jurkjes zat het prima maar hier zat het net een beetje te strak. Kleedje gewoon verder afgewerkt en aansluitend direct begonnen aan een maatje groter, deze zat wel goed. Ik liet de halsuitsnijding wel wat lager komen want zo hoog toe dat vindt ze niet leuk.

De sluiting in de hals is echt zo eenvoudig en oogt heel mooi vind ik.

 En kijk, we hebben een nieuw model, eentje dat stilstaat en geen gekke gezichten trekt en vooral eentje dat niet moet omgekocht worden met pannenkoeken om te willen meedoen aan een fotoshoot. ;-)


Voila, 3 jurkjes bij in de kast. Ik vind ze alledrie geslaagd en ze hebben elk een detail dat ik leuk vind. Nog enkele snelle rokjes maken vandaag en dan zijn we klaar om op vakantie te vertrekken.

Enne dat jurkje dat te klein is? Wel als er kandidaten zijn met dochters van 5à6 jaar met maat 122/128, stuur dan maar een mailtje of laat een berichtje na.

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/3803919/?claim=twk8xjppq2c">Follow my blog with Bloglovin</a>

7 opmerkingen:

  1. Oooo super mariet en ik ben wel geïnteresseerd in dat kleinere maatje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh leuk! Wat een leuke jurkjes.... Hier is wel een klein dametje met interesse..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amaai, duidelijk opnieuw in stikmodus! Mooie jurkjes en mooie stofjes! Prettige vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waw, heel mooie jurkjes (en wat een productiviteit)!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooie jurkjes!! Je dochtertje staat er prachtig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooie kleedjes !! Die Lotta maakte ik ook al eens, en is inderdaad een van de favorieten hier...
    Met een 4- en 6-jarige dochter kan dat kleedje hier nog een tijdje dienst doen :-)
    www.neven-jansen.be/mama

    BeantwoordenVerwijderen