dinsdag 25 februari 2014

Carnaval!

Dat ik dicht bij DE carnavalsstad woon dat heb je hier en hier al lezen. En elk jaar opnieuw zorgt mijn uitstelgedrag voor stressmomentjes bij het maken van carnavalskostuumpjes voor de kinderen. Maar dit jaar ging dat niet gebeuren! De zoon wou een jedi zijn, ja we zitten hier midden in de star wars gekte, en de cape werd al enkele maanden geleden gemaakt. Enkel nog een beige vestje en bruine riem en dat was klaar.
De dochter zit in de Rox fase en had voor Nieuwjaar een Oliviapak gevraagd dus da's lekker makkelijk voor mij. Dit weekend werd ruim op tijd het jedi kostuum van de zoon afgewerkt.
En toen ging ik op maandag de dochter afhalen en vertelde de juf dat ze een hoed gemaakt hadden in de klas en de kindjes zich dus misschien toch best in het thema van hun hoed zouden verkleden. Ik voelde de bui al hangen maar besloot het nog even te negeren en te doen alsof ik niks gehoord had.
We zaten nog geen 2 minuten in de auto of mijn kleinste spruit verkondigde dat ze een cowboyhoed gemaakt had en dat ze graag als cowboy wou gaan. Eerst wou ik er niet aan toegeven maar eerlijk een Roxpak met een cowboyhoed is vrij belachelijk hé. Dus begon ik te rommelen in mijn stoffenkast en begon met de broek en toen had ik de smaak te pakken, restjes nepleer en een restje rode tricot en nog net genoeg stof van de cape van broer en toen ze vandaag van school thuiskwam hing er een cowboypak klaar. En blij dat ze was!
En ik heb er eigenlijk ook van genoten, heerlijk om zo helemaal zelf iets te tekenen en te werken met wat je in huis hebt. Ik ben heel tevreden met het resultaat.
Dus stel ik nu met gepaste trots mijn Jedi en cowboy voor:






En ondertussen werd mijn kleine rox/cowboy ook nog 6 jaar:

3 opmerkingen: