zondag 17 maart 2013

8 jaar!

Na kleine zus was het eindelijk de beurt aan grote broer!
8 jaar! Da's al heel wat. 
Het feestje was op woensdag en meisjes (behalve zus en ik) waren niet toegelaten. Hij wou absoluut een feestje thuis en ik moet eerlijk zeggen dat ik er een beetje tegenop zag om negen 8-jarige jongens te entertainen. Echt geen binnenspeeltuin vroeg ik hem! Maar het antwoord bleef resoluut neen.
Ok dan, er werd een knutselactiviteit (sleutelhangers maken met schrinkelpapier) en eten (taart en hotdogs) gekozen door de jarige.
En toen was het zover. In de voormiddag liet ik de naailes voor wat ze was om ons huis te versieren en de laatste boodschappen te halen. 
Maar het was een absoluut succes. Het is voorbij gevlogen voor de jongens en voor mij. 
Voor de start had ik 10 ballonnen opgeblazen die ze moesten doen ontploffen. In 2 ballonnen zat een geheime boodschap verstopt in codetaal. Toen ze die ontcijferd hadden vonden ze chips en een drankje.
Daarna gingen ze zich verkleden en zelf schminken. Aangezien ze met de klas in een legerfase zitten kwamen ze allemaal als soldaten naar beneden. Na een stukje taart gingen we met ons peleton een tocht maken in de kouter.

Toen was het al tijd voor de sleutelhangers en dat was echt een groot succes. Ze waren heel fier op het resultaat.
De dag erna was het echt zijn verjaardag en werd er natuurlijk getrakteerd op school. Hij wou dezelfde cakejes met snoepjes als zijn zus had meegedaan.

Ik had een dagje vrijaf genomen en ging hem 's middags halen om met hem te gaan eten voor zijn verjaardag. 
En 's avonds kwamen oma en opa nog eens langs. Het was een heel geslaagde 8ste verjaardag.
Maar nu is het weer tijd om achter de naaimachine te gaan zitten voor mama want met al dat gefeest heb ik niet veel kunnen maken. Er ligt een grote stapel stof te wachten en er liggen veel patroontjes klaar. 


1 opmerking:

  1. Dat moet een heel fijn feestje geweest zijn zo te horen. Nog van harte gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen