zaterdag 16 februari 2013

Kleedje

Na al enkele geslaagde projecten uit haar boek, wou ik me eens wagen aan een kleedje voor de dochter.
Omdat ze, net als haar mama, van het breedgeschouderde type is wou ik een tricotje gebruiken. Ik had er nog eentje liggen dat op alle kleurtjes uit haar kleerkast past. De twijfel sloeg even toe toen ik aan de stap met de rits kwam want ritsen en tricot dat bleek in het verleden voor problemen te zorgen. Maar deze keer liep het ongelooflijk vlot. Het hele kleedje zat op geen tijd in elkaar.
Ik gebruikte maat 122-128 voor mijn bijna (volgende week woensdag) 5-jarige en het zit als gegoten rond haar schoudertjes.



Nu ik weet dat de maat goed zit, liggen er al enkele katoentjes klaar om de volgende versies te maken want er staan veel variaties in het boek. Ik ben nog een tijdje zoet. Maar nu eerst haar feestje plannen, daarover later meer.

5 opmerkingen:

Babygerief

Het liefst van al maak ik babyspulletjes, dus van zodra er een bolle buik in mijn buurt komt haal ik mijn favoriete patroontjes boven...en d...