zondag 27 januari 2013

Poffertjes en nog 1 PIF-plaatsje

Onlangs kocht ik me een poffertjespan en gisteren vond ik eindelijk de tijd om het eens uit te proberen.

Het eerste receptje was met gist en boekweitmeel. De poffertjes zagen er heerlijk uit maar werden resoluut afgekeurd door de 3-koppige kinderjury. En ik moet eerlijk toegeven dat ik ze ook niet echt een topper vond. Ik weet niet of het lag aan de hoeveelheid gist (15g) of aan het boekweitmeel. Ik denk aan het eerste maar ik wou geen risico nemen dus zocht ik een recept zonder deze ingrediënten.
Het tweede recept had een gigantische hoeveelheid zelfrijzende bloem ten opzichte van de hoeveelheid melk, dus dit klopte ook niet. Ik verhoogde de hoeveelheid melk en deze poffertjes werden wel goedgekeurd door   mijn jury maar ikzelf vond dat het nog beter kon.
Het derde recept was een schot in de roos voor de kinderjury en voor ik er een foto kon van nemen waren ze allemaal naar binnen gewerkt.
Ik daarentegen ben nog niet volledig overtuigd omdat ik vind dat er teveel suiker in dat laatste recept zit en ik  wil graag een gezondere variant. Iemand tips voor een suikerarme en lekker poffertjesrecept?

En er is nog 1 plaatsje vrij voor de ketting, nog iemand zin om mee te doen?

2 opmerkingen:

  1. Geen tip voor je maar ben wel heel benieuwd. Wil ook zo'n pan :-)
    Tof dat ik in je PIF zit, liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik maak mijn poffertjes altijd volgens het recept van Sofie Dumont. Dan zit er weinig suiker in.
    http://www.robsbudgetmenus.nl/receptzoeker?rid=50086

    BeantwoordenVerwijderen

Babygerief

Het liefst van al maak ik babyspulletjes, dus van zodra er een bolle buik in mijn buurt komt haal ik mijn favoriete patroontjes boven...en d...