zaterdag 3 november 2012

Dekentjes en kussens

Ik ben een koukleum en ik heb al jaren een dekentje/toverkussen om me 's avonds warm te houden maar het was dringend aan vernieuwing toe. Tegelijkertijd waren onze kussens ook aan vernieuwing toe. En voilà dit is het resultaat:


Ik volgde haar methode, en het verliep supervlotjes. De stof kocht ik op het stoffenspektakel.

Voor het 'toverkussen' vond ik geen handleiding. Ik had dit ooit (pre-kindjestijd, dus ongeveer 9 jaar geleden) gemaakt in een workshop en ik was helemaal vergeten hoe dat moest. Maar ja toen had ik nog helemaal geen ervaring met de naaimachine en ik dacht nu moet ik dat inzicht toch al hebben dus ik liet gewoon mijn gezond verstand (ahum) werken en hoopte op een goed resultaat. Nu denken jullie wat is in hemelsnaam een 'toverkussen', wel dat is een dekentje dat je kan 'omtoveren' in een kussen. Dat op zich is niet zo belangrijk want gewoon mooi opvouwen in je zetel is voldoende maar om er een kussen van te kunnen maken is er onderaan de ene kant van het deken een soort van zakje en aangezien ik makkelijk koude voetjes heb vind ik het fijn om daar 's avonds mijn voetjes in te stoppen en dan het dekentje over mij te trekken.
Amai wat een ingewikkelde uitleg, misschien geven de foto's meer duidelijkheid:
 Heerlijke uilenstof en zachte okergele fleece van het stoffenspektakel.

 Hier heb ik er een kussentje van gemaakt en hieronder kan je mijn 'voetenzakje' zien.

En Clio, die was eens niet aan het slapen, en was heel erg geïnteresseerd in mijn naaimachine.



8 opmerkingen:

  1. Hahaha, die Clio! :-) Ik had de uitleg begrepen van de toverdeken, wel goed idee om daar je voetjes in te steken, kan ik ook wel gebruiken. Mooie stofkes trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh dat ziet er heerlijk warm uit allemaal, zou iets voor mij zijn ;-)
    & ja, super handig zo'n kitten ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Handig zo een deken! Mooi poezebeest ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat handig zo'n lekker warm zakje waar je ook je voetjes in kunt steken! Pas maar op dat Clio er niet in kruipt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kussens, knus dekentje, en Clio is een schatje van een katje, daar gaat ge zoveel plezier aan beleven!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha de kat.. dat ken ik hier.. :D

    Ga deze blog zeker nog volgen, kijk ook eens op de mijne want heb een leuke give away! www.sistermokkel.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen

Babygerief

Het liefst van al maak ik babyspulletjes, dus van zodra er een bolle buik in mijn buurt komt haal ik mijn favoriete patroontjes boven...en d...