woensdag 12 oktober 2011

Turnzakje en rokje

De overstap naar het eerste leerjaar is vlot verlopen, de hobby's zijn goedgekeurd en de naailes is weer begonnen. Mijn zoontje heeft maar liefst 3 nieuwe hobby's waardoor ik nu ook een nieuwe job heb, die van taxi-chauffeur. Hij gaat nu naar de basket, de tekenacademie en de zwemschool en hij vindt alles heel leuk. En daar ben ik heel blij om want hoewel hij zelf mogen kiezen heeft is het toch altijd even afwachten of hij na enkele lessen nog even enthousiast is.

Ik maakte voor hem dit turnzakje:
Hij mocht zelf het stofje kiezen op de stoffenverkoop van mijn vorig berichtje en ik zette zijn naam er op met de naaimachine van in de les. Ik wou eigenlijk die flockfolie eens proberen waar ik op al die blogjes al zo leuke dingen mee zag maar ik had geen tijd meer om er nog te gaan halen dus dat is voor een volgend projectje.

Voor mijn kleinste ukkepuk maakte ik dit rokje:

Met dank aan haar uitleg voor een rokje met voering. Wat maakt ze mooie dingen!
Ze heeft trouwens ook een give-away, als je snel bent kan je nog mee doen.

Ondertussen heb ik het alom gekende tijdsprobleem want het volgende staat op mijn to-do lijstje:
* een chic hooded kimono voor de dochter
* een hoodie voor de zoon
* een bijpassende zsazsagilet voor bovenstaand rokje
* 3 versies van dit kleedje (eentje voor mijn mama, een vriendin en een zwart voor mij)

Ik hou jullie op de hoogte!

4 opmerkingen:

  1. Heel leuk die turnzak en het rokje! Leuke stofjes!
    Het rokje is goed gelukt he! Zelfs met paspel, wat toch niet zo simpel is!
    Ik kijk al uit naar je volgende maaksels!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik hou wel van paspel en ik vind dat wel meevallen om erbij te stikken het is vooral de rits waar ik moeite mee had.
    Eigenlijk zou ik graag eens werken met een elastiek maar dan enkel in de achterkant en geen knoopsgaten elastiek maar gewoon verwerkt in die boord bovenaan maar ik weet niet goed hoe ik dat moet aanpakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi stofje (waarvandaan?) en rokje en paspel! en dank voor de link.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het gitarenstofje komt van de tentverkoop bij IFIbaby en het egelstofje van Michael Miller heb ik online besteld via bambiblauw.be

    BeantwoordenVerwijderen

Babygerief

Het liefst van al maak ik babyspulletjes, dus van zodra er een bolle buik in mijn buurt komt haal ik mijn favoriete patroontjes boven...en d...