dinsdag 31 mei 2011

Een nieuw speelgoedje voor mij?!

Zowel in de naailes als hier in blogland hoor ik alleen maar goed over de overlockmachine.
En omdat ik toch wel echt gebeten ben door de naaimicrobe en ik mezelf ook wel graag eens verwen ga ik mij ook zo'n nieuw speelgoedje aanschaffen. Dat had ik al een tijdje beslist en stond ook te lezen in mijn vorige berichtje. De vraag is: WELKE?
Mijn naaimachine is een heel oude bernina van mijn mama. Maar het is een fantastische machine, echt mijn rots in de branding. En als ik rondvraag aan juf van de naailes of hier in blogland dan hoor ik altijd weer diezelfde naam vallen. Dus de keuze voor een bernina was snel gemaakt.
Dus ik gisteren naar de plaatselijke berninaverdeler. Daar stond de bernette 610D in reclame voor een schappelijk prijsje. Ik binnen om een beetje uitleg waar ik prompt een halfuur demonstratie kreeg en een uitgebreide uitleg. Ik vertelde dat ik twijfelde tussen de bernette 610D  en de bernina 700D maar dat ik het prijsverschil te groot vond. Tenslotte ben ik nog maar een beginneling hé.
Waarop die vriendelijke mens mij blij wou maken en mij 15% korting gaf op de bernina 700D.
Ik was al lang verkocht voor de bernina 700D en die gaat het ook uiteindelijk worden.
Maar nu blijf ik nog met 1 vraag zitten: wat is het verschil tussen de 700 en de 800? Want ik heb al opgemerkt dat jullie bijna allemaal met die 800 werken. Waarom eigenlijk?

1 opmerking:

  1. Een erg late reactie op je vraag in deze blogpost, maar om je er wellicht nog van de vraag te verlossen: het grootste verschil is geloof ik dat bij de 800D een bepaald inrijgsysteem zit ingebouwd voor het inrijgen van het meest rechtse draad (ondergrijper?...) Bij de 700 moet je een lus o.i.d maken, bij de 800 is daar wat makkelijkers op bedacht ;)

    BeantwoordenVerwijderen