woensdag 29 oktober 2014

Okergele Jackie

Het manteltje van de dochter was te klein. Ik heb lang getwijfeld of ik het wel zou aandurven, het leek me veel te moeilijk maar dankzij een prachtig stofje bij Stoffen Van Leuven en de ongelooflijk duidelijke uitleg werd het Jackie manteltje het leukste project dat vanonder mijn machine rolde tot nu toe.
Ik opteerde voor de strikmouwtjes en de voering werd gemaakt in een heel zachte fleece.
De knopen vormden een beetje een dilemma omdat ik met mijn oudere machine geen automatische knoopgaten kan maken koos ik voor bronskleurige magneetknoopjes en langs de buitenzijde een houten poezenkopje (beide gevonden bij Veritas).


Tegelijkertijd met het mantelstofje zag ik een stofje liggen met papegaaienduikers op. Heerlijk stofje dacht ik, past mooi bij het manteltje. Met in mijn gedachten de prachtige kleedjes die zij maakt. Toen ik thuiskwam werd dat echter afgekeurd door de dochter. Die kleertjes vindt ze heel mooi maar nu ze naar de grote school gaat moet ze zich omkleden voor de turnles en kleedjes met een rits achteraan zijn dan geen goed idee natuurlijk. Dus mocht ze zelf kiezen en koos ze voor een makkelijk aan/uit rokje. Ik maakte al eentje in de lente volgens deze methode maar dan met een voering.


11 opmerkingen:

  1. Heel mooi jasje!!! Ze staat prachtig met okergeel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super, maar ik had dan ook al een preview. Trouwens de turnles zou geen probleem mogen zijn, ons Marit draagt ook kleedjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kleur die jas! Ik maakte vorig jaar in met dezelfde stof in koraal een jackie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Héél mooi! Hier is de tweede in de maak, heel fijn patroon hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig jasje, daar moet ik mij toch ook eens aan wagen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, is echt een aanrader. Superpatroontje!

      Verwijderen
  6. Ik ben dol op dit kleur!! Jouw dochter straalt en haar ogen blinken :)
    Mooi, erg mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen