zondag 7 augustus 2011

Verlof

Ons 10-daags verlof in het buitenland zit erop. Het was heerlijk, zonnig, relaxed en alles wat een verlof moet zijn. Tijdens dat verlof was ik ook jarig en kreeg ik het mooiste verjaardagscadeau ooit van mijn kleine meid:
video
Dat ze zo mooi zingt voor mijn verjaardag daar word ik al helemaal week van, maar dat ik dan nog net de camera kon nemen om dit vast te leggen dat vind ik helemaal prachtig. Dit wordt er zeker eentje die tijdens pensioenjaren grijs gedraaid wordt ;-).

Net voor ons vertrek naar Menorca werd er nog vanalles gemaakt. Waaronder 2 omkeerbare hoedjes, die je al op vele blogs kon bewonderen. De stofjes haalde ik bij Stoffen Van Leuven en het patroontje bij haar, ik maakte de peuterversie voor mijn 3-jarige en het paste perfect zoals je kan zien.
De ene is in een cupcakestofje/paars polkadotstofje en de andere eendjesstof/knaloranje stofje. Afhankelijk van het dametje haar bikini en willetje werd een hoedje gekozen.



















Er werden ook nog 2 rokjes gemaakt van restjes tricot. Heerlijk makkelijk om vlug over de zwembroek aan te trekken wanneer je een hapje gaat eten tussen het zwemmen door.
De restjes zijn afkomstig van de lieve dames uit de naailes, dankjewel jullie zijn schatten en ik kijk al uit naar september!

Zoals je kan zien is het ene rokje met de tweelingnaald omgezoomd en het andere met een rolzoompje. De reden daarvoor is dat ik echt nog vecht met die tweelingnaald. Dat wil maar niet lukken! Ik heb het dan maar opgegeven en de overlock genomen voor een rolzoompje (supermakkelijk natuurlijk). Ik ga mij daar één van deze dagen eens op toeleggen op die tweelingnaald, als jullie tips hebben, laat maar komen!
Maar eerst moet ik nog een berg beklimmen:

2 opmerkingen:

  1. Fijn dat jullie fijne EN zonnige vakantie hadden!
    Mooie hoedjes en rokjes! Welk patroontje gebruikte je voor de rokjes?

    Enne... veel strijkplezier!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het patroontje van de rokjes komt van http://elisanna.blogspot.com/2011/02/moeten-er-nog-rokjes-zijn.html.
    Het strijken is nog niet erg opgeschoten want door het zonnig weertje zijn we gauw naar de speeltuin gefietst. Ik zal er hier direct eens aan voortdoen.

    BeantwoordenVerwijderen